::Mak yang Tersayang~~::





Bismillahirrahmanirrahim~
Assalamualaikum...sekadar berkongsi kesedihan hati...=(
Semalam, (9/6/11) lepas blik dari ofis (industrial training), adeq ckp yang mak sakit n mungkin akan buat operation..sedih n takut masa dgar brita tue, dahla bru blik keja, lelah pun blom hilang lagi..huhu..lepas tue aku sendiri pegi kat mak n tanya "mak, betol ka apa yang adeq ckp?"..harap2 yang mak akan ckp mcm nie.."xda la smpai buat operation, skit perut biasa je doktor ckp..",..tapi hakikat yang sebenarnya bukan itu yang mak aku bagi tau..nie jwapan sebenar dari mak .."doktor ckp, dlam perut mak nie ada byak lebihan air. tue la yang buat mak selalu skit perut n doktor pun ckap maybe ada buat operation kat Klinik Normah..
Masa aku dengar mak ckp mcm 2, aku rasa mcm nak nangis trus tp aku terpaksa kawal perasaan aku sebab aku tak nak mak rasa down jgk..mak ckp "kenapalah smpai jd terok macam nie skit perut mak..", aku kt tepi dia tengah tahan sebak..then, aku bagi sedikit kata2 semangat.."mak, xpela..nie ujian kita. skarang kita dah tau apa sakit mak yang sebenar n doktor pun dh tau macam mana nk rawat skit mak..kta doa je byk2 kat Allah.." n mak just bagi senyuman hambar je..

Malam tue aku susah nk tdur..terkenang mak..kesian kat mak.. (10/6/11) jam 1:30 pagi mcm tue bru aku tertidor kalo xsilap..xlama lpas tue, ada orang ketuk pintu bilik..rupanya bpak aku..igtkan bangunkan aku macam biasa sembahyang subuh n  pegi keja.. tapi bila tengok jam baru jam 2:45 pagi..tanya kat bpak kenapa bangunkan awal sgt..n nie jawapan yang aku dpt.." mak dh xthan skit perut, jdi skrang bpk nk bwak mak pegi hospital terus..(HUS)..",..terus aku tengok wajah mak aku yang berkerut menahan sakit..
Jam 3 pagi mak n bpk berangkat pegi hospital..tinggal la aku yang termangu-mangu keseorangan..tapi, ketermenungan aku tue xlama coz masa tue la aku kemas dapur n letak semua baju2 kotor dalam washing machine, jemor baju yang aku bsuh n sapu smua smpah..xlupa jgk aku iron baju kurung tuk pegi ofis arinie..
Erm..jam 4 dah..nak buat apa lagi..smua dh selesai bole jgk smbg tido blik..nanti jam 5 bgn lagi..

Lepas je mandi n solat subuh..aku terus bukak kedai..mak ckap, "xpe bukak aher ckit pun xpe, asalkan xlebih dari jam 7 pagi coz mak pernah ckap kalo bukak kedai awl pagi, banyak rezeki masuk..", jadi, kesimpulannya aku bukak la kedai jam 6 pagi..aku bangunkan abang n adeq coz masing2 ada tugas yang perlu di lakukan..<abang>..dia kena hantar aku pegi ofis arinie n yang paling bestnyer aku dapat pengalaman baru iaitu menaiki motosikal di awal pagi n seterusnya menaiki perahu tambang..sejuk giler pagi tue n naseb baik dh ready ng baju sejuk...<adeq>..dia kena jaga kedai sementara tunggu unty kami atau lebih mesra di panggil MAMASU dtang..n kesian kat dia terpaksa xturun kelas tambahan hari nie..xpa la deq,demi mak kita..

DAN..baru sekejap tadi aku kol bapak blik tanya perkembangan mak..n bpk jawab.."mak dlam bilik bedah skang nie, kene jgk wat operation tue..", luluh hati aku saat tue..tapi apa2 pun doa sentiasa untuk mak, semoga cepat sembuh n balik rumah jumpa kami semua..semuanya akan kembali baik macam selalu mak..SAYANG MAK..sedih sgt smpai dh xmampu nak crite lagi..kami semua tunggu mak..skang tengah kat ofis, b4 ofis nie banjir dgn air mata baik aku stop smpai sini je..apa2 perkembangan tentang mak aku update nanti..SEMOGA MAK CEPAT SEMBUH..







Comments

Popular posts from this blog

HLOVATE :)

::Cintaku buatMU:::

Fedtri Yahya & Gajet