Wednesday, May 25, 2011

~AlHamDuLiLlaH~

.::.Alhamdulillah~

  Result kluar hari nie..xbrapa puas hati..mungkin sebab effort pun kurang jgak..tapi, thankx to Allah..sumernye lulus n dapat trus pegi praktikal next sem...mungkin ada hikmahnya Allah bagi keputusan macam nie..Allah sengaja nak tunjuk yang aku mesti usaha lebih lagi untuk dapat keputusan yang lebih bagus lagi nanti..n mungkin Allah nak uji sekeping hati ini adakah aku orang yang bersyukur atau sebaliknya..apa2 pun Alhamdullah..aku lulus smuanya!!..amin3

"Solat dan Usaha kunci kejayaan dunia & akhirat.."

Monday, May 16, 2011

::Anyeohaseyo"GudByeee"..::

..gudbye oL..:::Hari nie tyme mau balik kpg..hehe..xsbr nk jumpa familyku yang tersayang..sementara menunggu kedatangan abang untuk menjemputku balik (cewaah),..buat la cket catatan kat blog yg xsbrapa nak smpurna nie..
::banyak sungguh kenangan kat UiTM Samarahan nie..dengan classmate Diploma in Office Management & Technology..dengan roomateku yang tersayang..Nur Zariffa Syafizza..dengan geng "berolah" (nakal) Sh. Nurlin Atiqah Wan Idrus, Juraidah Nen, Narazila Naha, n Sh .Zahidah Wan Mohammad...thankz girls 4 owest being my gud friends..
                            ...:::..Ukhuwah Fillah Abadan Abada...:::..
:: Sofia..Gudluck 4 today k..do the best..
::Frederica...men game ja kmu arr...xpa release tension kn??..hehehe
..thankx  jd my roomate di Seri Serapi eventhough skjap ja tp banyak betul memori kat sna..heheh
.........................GUDBYE SUMERNYERRRR.....................

Sunday, May 15, 2011

::PaHiTnYa PeRpiSaHaN::


...hari nie last kami spend time 2gether..lepas sumenyer penat study untuk test 3P (Program Pertauliahan Profesional..esok, smua dh nk blik rumah masing2..
"Frederica, balik suda kmu besok..lama lagi bru kta jumpa kan..nanti kalau umur pnjg sihat smuanya, sya pg jumpa kamu di Sabah..tunggu saya k..
"Sofia, kitak jgn lupak contact kamek if dah sampei Miri...kelak kita pegi makan sama2 lagik k...
"Eafa, kitak stil dkat hostel kan...kamek balit dolok k..kelak Juejue teman kitak di hostel..jga dirik bait2 arr..
...Errm...sedihnya kalau nk kenangkan kembali segala memori2 kita bersama..smua ada, pahit manisnya..tapi  segala memori tue yang banyak mengajar kita erti sebuah PERSAHABATAN..
..Sepanjang 5 sem kta bersama..kadang2 kita selalu salah faham antara satu sma lain, kadang2 kita rasa kita nie mmg xbleh jd kawan bcoz kta mmg xserasi..tapi apa2 pun kta tetap jadi kawan sampai bila2 kan...SAYANG KORANG SUMER...
...Nanti kita jumpa lagi tyme PRESENTATION nanti...C.U.OL...love u all..

::PeNaGiH CiNtA::


Aku hanya seorang musafir di sini…
Menginjak terus setiap derap kaki..
Ke mana arah harus ku lalui…
Aku buntu????
Haruskah aku terus melangkah atau hanya berhenti di sini..
Berdiri kaku menanti pada yang sudi monongkah arah bersamaku…

Itu tidak mungkin sama sekali…
Aku harus terus melangkah..biar seluas dugaan menanti..
Harusnya aku terus yakin akan diriku…
Percaya pada hatiku…
Andai jalan yang aku pilih ini bukan yang terbaik untukku..
sedarkanlah aku..agar aku mampu berpatah balik ke arah kebenaran..
aku hanya ingin terus melangkah...
demi mencari sebuah kebenaran yang sememangnya amat payah kutemui..
kebenaran yang akan membuatkan aku untuk lebih mengenali Tuhanku...
mencari cinta yang mampu menenggelamkan aku dalam lautan rasa cinta yang sebenar..
aku ingin merasai betapa nikmatnya cinta dari Tuhanku...
aku ingin sentiasa merinduimu dalam setiap helaan nafasku..
aku ingin sentiasa mencintaimu dalam setiap dengupan jantungku..
aku ingin sentiasa mengigatimu dalam setiap udara yang kuhidu..


namun, aku hanya seorang hamba daif yang sering tersasar darimu...
seringkali aku seperti leka dalam dunia ciptaanku sendiri...
betapa mudahnya hati ini lari dari mencintaimu ya Allah...
dekatkanlah hatiku dengan dirimu agar aku lebih mencintaimu..
teguhkanlah imanku agar aku terus merinduimu dalam setiap langkahku..
hanya cintamu yang ku dambakan..untuk aku terus melangkah ke syurgamu..
tengelamkanlah aku dalam lautan cintaku kepadamu..
kerana aku hamba yang menagih syahid cinta ketuhanan..



Saturday, May 14, 2011

::pencarian hati::


"setiap saat yang berlalu, itu nikmatmu..
nikmat yang maha luas..
mengukir indah setiap gerak kaki yang melangkah...
mengalun rentak setiap patah bicara kata..
dan setiap rasa sepi dari hati ke minda..
  aku hanya insan daif
yang hanya akan terus bernafas atas nikmatmu
mencari setiap makna yang tersembunyi
disebalik keindahan ini...
ke mana harus kaki ini melangkah andai destinasi itu aku sendiri tidak pasti??
Oh Allah..
engkau lebih mengetahui setiap apa yang berlaku...
aku tidak sama sekali ingin menolak suratanmu..
namun aku hanya sekadar hamba yang hanya mengharapkan
hidup dan matiku hanyalah untukMU..
Wahai Tuhan yang membolak-balikan hati-hati..
tetapkanlah hati ini dalam agamaMU...


::Jom Follow::TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...